    From: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od dywidendy
    Date: 15 Apr 2004 21:08:32 +0200

    Użytkownik Damian Surdyn napisał:

    > Witam,
    >
    > 1. art 7 us1 1 PDOP Przedmiotem opodatkowania jest dochód bez względu na
    > rodzaj źródeł przychodów
    > 2. art 7 ust 2 Dochodem z zastrzeżeniem art 10, 11 jest nadwyżka symy
    > przychodów nad kosztami ich uzyskania.
    > 3. art 10 ust.1 pkt 4 - Dochodem z udziału w zyskach osób prawnych jest
    > ..dochód przeznaczony na podwyższenie kapitału zakładowego, oraz dochód
    > stanowiący równowartość kwot przekazanych na ten kapitał z innych kapitałów
    > osoby prawnej.

> [...]
    Ja miałem raczej na myśli ust o PDOF, bo przecież udziałowcami są osoby
    fizyczne i to u nich ew. występuje dochód z dywidendy.
    A w ustawie o PDOF jest art 24 ust 5 p. 4 i art. 30a. czyli raczej od
    rezerwowego zaryzykujemy nie zapłacić.
    BTW Jaką deklarację się na to wypełnia? Bo jak już drążę temat to
    chciałbym wiedzieć, a żadna mi nie pasuje.
    BTW: umowa nic nie mówi o przeznaczeniu zysku.

    pzdr

    Tomek