  • Data: 2009-10-26 06:08:15
    Temat: Re: Podatek od darowizny działki
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 25 Oct 2009, Wojtek wrote:

    > A gdzie ja napisałem że chcę postąpić wbrew prawu?

    Y tam.
    Chyba traktujesz to tak, że zakładasz "świadome postąpienie wbrew prawu" :)
    Wbrew prawu był sam pomysł zrobienia podwójnej darowizny *celem*
    obdarowania siostrzenicy *i* niezapłacenia podatku.

    > Zadałem pytanie konkretne i dostałem sprzeczne informacje.

    Ano. Niekoniecznie ktoś ma Ci to za złe - po prostu przyjmij
    fakt, że samo pytanie implementowało "złamanie prawa" - ustawodawca
    od darowania czegoś poza I grupą, od pewnego progu chce podatku.

    > A co do dyskusji o tym, że ludzie kombinują i dlatego musi być tak
    > rozbudowane prawo to moje zdanie jest takie, że nie jest to przyczyną tylko
    > skutkiem.
    > Sytuacja materialna większości społeczeństwa jest- delikatnie mówiąc ciężka,
    > a Państwo chce tych ludzi jeszcze skubać do gołej skóry.

    To jest "właściwy" problem - że podatków jest za dużo.
    Z kolei:

    > Ale to chyba byłby temat na inną dyskusję

    ...zgoda. Bo ci sami ludzie, którzy godzą się żeby dopłacać różnym
    grupom zawodowym itd jednocześnie nie chcą płacić podatków - to
    niby skąd brać pieniądze.

    pzdr, Gotfryd