  • Data: 2006-10-17 15:25:42
    Temat: Re: Podatek dochodowy za 2006 r
    Od: "Arturo" <a...@n...spamuj.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ten zapis jest bez sensu. Skoro jest dochód
    > to po co koszty? Zapisz narastająco wynik, to będziesz widział.
    > To ile kosztów było w roku 3000 czy 24000?
    > Czemu ZUS się tak zmienia? I czemu aż tyle,
    > czy to nie zdrowotna w tym też?

    Faktycznie nie dochód tylko przychód.
    Zus się zmienił bo zatrudniłem dodatkowo drugą osobę (pominołem zwiększenie
    kosztów ale nie w tym problem)
    Zapis miesięczny moim zdaniem ma sens bo podatek płace co miesiąc na
    podstawie bilansu z poprzedniego miesiąca.

    Chodzi mi o to czy (orientacyjnie) przez pierwsze 5 miesięcy podatek będzie
    wynosił w granicach 1300 zł
    a od szóstego ok. 1900 zł

    Poza tym chodzi mi o wzór (oczywiście wiem że nie jest to takie proste ale
    chodzi mi o orientacyjną kwote)
    Podatek=(przychód-(koszty_uzyskania_przychodu +
    ZUS)-kwota_wolna_od_podatku)*19% (lub 30% gdy dochód w obecnym roku
    przekroczy 37 024 zł)