    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek PIT37
    Date: Sat, 18 Jul 2009 16:56:42 +0200

    On Sat, 18 Jul 2009, Wojtek wrote:

    > Witam ponownie
    > Szanowny Panie, zdaje się że nie doczytał Pan dokładnie tego co napisałem.

    Przeczytałem.
    Problem jest w tekście na który odpowiedziałem: pytanie o "poradę"
    oznacza, że może jej udzielić WYŁĄCZNIE osoba uprawniona.
    To tak jakby poprosić, aby ktoś przestawił np. dźwig budowlany,
    bo przeszkadza - a meritum różnicy w tym, że przy określeniu
    "czynności" do "porady" da się zaklasyfikować sam post.
    A nie może przyjść pierwszy z brzegu grupowicz i przestawić
    maszyny budowlanej. Ani (pierwszy z brzegu) udzielać porad.
    Nie wolno.
    Jest pytanie o poradę - odpowiadać mogą WYŁĄCZNIE uprawnieni doradcy.
    Owszem, pisują tu tacy - ale z rzadka.
    Co innego z wyjaśnieniem innych spraw, zajęciem własnego stanowiska
    itepe, tak jak w *tym* poście :)
    (w którym zdaje się o poradę nikt nie pytał :|)

    wKwestiiFormalnej: przyjęte jest, że na grupach obchodzimy się bez
    tytułów, więc niniejszym wnoszę...

    > Mam teraz takie pytanie, czy odkręcenie tego będzie bardzo kłopotliwe?

    Nie sądzę :) - piszę dlatego, że sam aplikowałem wniosek o przelew
    nadpłaty, więc ze spraw intrygujących stwierdziłem otrzymanie
    *decyzji US* o zaliczeniu nadpłaty.
    Chciałem spytać czy była - powinna być.

    > Przypominam- przelew poszedł na czas z mojego konta na konto US
    > Błąd (mój) polegał na niepoprawnym wpisaniu NIP przy przelewie

    Jak przy przelewie, to powinni mieć niedopłatę z jednego tytułu
    (i "wiszące" nieprzypisane do nikogo pieniądze z błędnej
    wpłaty), ale faktu "przeksięgowania" nadpłaty z drugiego tytułu
    to nie dotyczy.
    I tu jest drugie pytanie - czy jest (potwierdzona przez US)
    kopia dyspozycji przeksięgowania?
    Bo na mój gust fakt niepotrzebnego zwrotu nadpłaty jest ZUPEŁNIE
    odrębną sprawą, więc do odkręcenia będą dwie rzeczy - i na to
    IMVHO wypadnie położyć nacisk przy wyjaśnianiu z US :)
    Może u nich ktoś wrzucił papierek w stos i informacja nie
    dotarła do działu zajmującego się wpłatami i wypłatami.
    Kiedy składałem dyspozycję przeznaczenia nadpłaty na inny
    podatek, to AFAIK wrzuciłem im ze dwie kopie (aby dali
    sobie do właściwych działów, oprócz kopii dla siebie).

    > Pozdrawiam

    Wzajemnie, Gotfryd