  • Data: 2005-10-10 09:49:29
    Temat: Re: Początek odliczania VAT (wyrok NSA).
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 10-10-2005 08:39, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Po prawdzie dotyczy starej ustawy:
    >
    > http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/66.html?numer=1562
    &dok=1562.66.499.22.5.1.0.1.htm

    > "A więc za istotny należy uznać nie tyle moment powstania prawa
    > do obniżenia podatku należnego, ile moment powstania możliwo?ci
    > realizacji przez podatnika tego prawa oraz prawa do zwrotu
    > różnicy podatku. Możliwo?ć ta powstaje z dniem zakończenia
    > danego okresu rozliczeniowego."
    > "Natomiast nie jest istotne, czy zgłoszenie rejestracyjne zostało
    > dokonane przed dokonaniem czynno?ci, z których wynika podatek
    > podlegajšcy odliczeniu. Status podatnika zarejestrowanego jest
    > konieczny w momencie zakończenia okresu rozliczeniowego."
    >
    > Ha !

    bylo:P

    Dnia 29-09-2005 21:00, Użytkownik gonia napisał:

    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/27.html?numer=1555
    &dok=1555.27.3.2.5.1.0.1.htm

    > Precedensowy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego dał podatnikom
    > dłuższy termin do złożenia zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R. Spora grupa
    > podatników może starać się o całkiem pokaźne zwroty podatku. Jak
    > pokazują pierwsze doświadczenia, zwroty te idą nawet w miliony złotych.
    >
    > czyli nasze rozwazania czesciowe biora w leb, odnosnie momentu
    > rejestracji.....chociaz ja jednak bylabym ostrozna z takim odliczaniem
    > nie zmienia to faktu,ze mowa jest o 1 miesiacu , nie o kilku;>

    co i tak nie zmienia faktu, ze ten wyrok jak na raize nie zostal
    opublikowany w ONSA, wiec nie liczylabym na to,ze kazdy sklad taka samo
    orzeknie
    bylabym odrobine ostrozna z takim pojmowaniem tego problemu