  • Data: 2005-08-05 09:00:18
    Temat: Re: Platnosci kwartalne za zakupiony towar
    Od: "Damian" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Kupuje od partnera zagranicznego (EU) towar - dziennie 2-3 sztuki
    (towar
    > jest personalizowany dla mojego kienta, dlatego nie moge kupic na 'zapas')
    > 2. Partner wystawia mi fakture ze wszystkimi zakupionymi towarami pod
    koniec
    > kazdego kwartalu
    > 3. Wtedy wykonuje odpowiedni przelew bankowy na konto partnera pod koniec
    > kazdego kwartalu
    >
    > lub
    >
    > 1. Kupuje od partnera zagranicznego (EU) towar - dziennie 2-3 sztuki
    (towar
> [...]

    Czyli dokonujesz tzw. wewnątrzwspólnotowego nabycia.
    Nie wnikając w stawkę 0% VAT, obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art 20.
    ust 1 ustawy o VAT 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu w którym
    dokonano dostawy (zasada ogólna), chyba że podatnik (dostawca) wystawił
    fakturę, wówczas obowiązek podatkowy powstaje z chwilą wystawienia faktury.
    Tak więc termin płatności za dostawę nie ma żadnego znaczenia, chyba że była
    to zaliczka i dostawca wystawił na jej podstawie fakturę.

    Pozdrawiam

    Damian.