  • Data: 2013-08-24 15:22:50
    Temat: Re: Pit a nieudokmentowane dochody
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 24 Aug 2013, sqlwiel wrote:

> [...]
    [...]

    > Bardzo namieszałeś.
    > Nigdzie się nie upierałem, że umowa ma być na piśmie. To nie ja. Wiem, że
    > może być ustna i nadal obowiązuje.

    Dobrz, odszczekuję.
    Ale:

    > Jednak, jeśli w transakcji "umywacz szyb" vs. kierowca na skrzyżowaniu nie
    > pada ani jedno słowo, a w myśl wskazanego przez Liwiusza art. 60 KC umowa
    > może zostać zawarta bez słowa, czy to wypowiedzianego (MOWA), czy to
    > zapisanego,

    No właśnie.
    Skąd Twój pomysł, aby stawiać mowę obok *zapisu*?
    Przecież jedno z drugim ma słaby związek - poza drobiazgiem,
    treścią którą niesie.
    Cały pic w tym, że owa treść może być równie jednoznacznie
    wyrażone przez powoływane w przykładach pokazanie palcem
    towaru który chce się zakupić albo np. zamówienie dwu
    piw przez podniesienie dwu palców (poprzez "znany zwyczaj",
    to też jest ujęte w Kodeksie cywilnym!)

    > a jedynie "każdym zachowaniem ujawniającym wolę", to już się boję
    > spojrzeć na jakąś panienkę, bo się okaże, że jestem jej winien stówę czy
    > dwie.

    Nie. I już.
    Nie ma "opłaty za patrzenie" na coś czego się z góry nie
    zamawiało i do widzenia. Nie kiwaj jej jednak palcem ;>

    > Napisanie (a zwłaszcza PODPISANIE) tekstu ma być preferowaną postacią,

    No i jest.
    Ale nie jest jedyną DOPUSZCZALNĄ!
    Dlaczego Ty chcesz zabronić obywatelom zawierania umowy w inny
    sposób? Toż jesteś bardziej restrykcyjny niż skarbówka.

    > bo staje się dokumentem. Jest nieulotne. Staje się rzeczą.

    Owszem, i niektóre umowy powinny być zawarte w tej formie.

    > PRAWO MAMY DO DUPY! HOWGH!

    No to jesteś w błędzie :)
    Pomysł "nieuznawania niepisma" przyniósłby znacznie więcej
    szkody niż pożytku. Przemyśl tę kwestię :)

    pzdr, Gotfryd