eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPit 36 pytanie niewtajemniczonego w zawilosci prawa podatkowegoRe: Pit 36 pytanie niewtajemniczonego w zawilosci prawa podatkowego
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pit 36 pytanie niewtajemniczonego w zawilosci prawa podatkowego
    Date: Thu, 26 Apr 2007 10:40:04 +0200

    On Thu, 26 Apr 2007, Pawel wrote:

    > głupi byłem. Działalnosc była mineła potrwała 2 miesiące, a teraz ostatnia
    > przeszkoda czyli US i bedzie to za mną.
    > Zeby nie komplikowac sobie sprawy zrezygnowalem ze wszelkich odliczeń, a
    > jedyny moj przychod potwierdzaja dwie faktury.
    > Jak w zwiazku z tym ma wygladac ta ksiazka w ktorej maja sie znalesc dwa
    > zapiski o przychodach??

    Wzór masz w przepisach. Nie musi być zachowany "rozmiar w centymetrach",
    muszą być wszystkie wymagane kolumny (puste też) i oznaczenia.
    Muszą być remanenty: początkowy i końcowy.
    I na *osobnej stronie* (też masz w przepisie - w objaśnieniach,
    stanowiacych załącznik, czyli część rozporządzenia!) ma być wyliczenie
    dochodu.

    > Nie chciałbym zeby granat wystrzelił juz nawet wole zaplacic ten wiekszy
    > podatek bez odliczen.

    Ja tam bym *kosztów* nie podarował.
    Tak BTW: *odliczeń* nie ujmuje się w KPiR!
    Składki społeczne *można*, a zdrowotne *trzeba* ująć "tylko na PIT"
    (i KPiR nic do tego nie ma).
    Ale inne wydatki (pieczątka, telefony, zakup drukowanej książeczki
    KPiR :>) są kosztami, a nie "odliczeniami", ujmowanymi w tejże KPiR.

    pzdr, Gotfryd