eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPierwsze wpisy do PKPiRRe: Pierwsze wpisy do PKPiR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsgate
    .onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "*ela*" <s...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pierwsze wpisy do PKPiR
    Date: 9 Nov 2007 19:50:56 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 32
    Message-ID: <6...@n...onet.pl>
    References: <fh29kg$rt8$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1194634256 17320 213.180.130.18 (9 Nov 2007 18:50:56
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 9 Nov 2007 18:50:56 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 87.239.31.194, 192.168.243.170
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.9) Gecko/20071025
    Firefox/2.0.0.9
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:191161
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > Użytkownik "*ela*" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
    > news:6f19.000000c8.47348b28@newsgate.onet.pl...
    >
    > > Działalność rozpoczynam 12 listopada, faktury mam z 2, 5 i 8 listopada (za
    > > towary, które bede sprzedawac i za materiały np: opakowania-kartony do
    > > wysyłek
    > > towaru). Jak mam wprowadzić te faktury do PKPiR? Czy wpisać na początku
    > > czy
    > > dopiero na koniec roku? A może inaczej?
    >
    > IMHO tych faktur (za materialy i towary) juz nie wprowadzasz do KPiR tylko
    > wlasnie ujmujesz w spisie z natury - remanencie poczatkowym. Do KPiR mozesz
    > wpisac jakies wczesniejsze wydatki, ale tylko te ktora nie sa wydatkami na
    > materialy i towary - tylko np. wlasnie wyrobienie pieczatki, materialy
    > biurowe i inne duperele, ktore normalnie wpisuje sie do kol 13 (dawnej 14).
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD
    >
    >
    Też tak mi się wydawało, że towary (rzeczy do odsprzedania) muszę wpisać jako
    inwentaryzacja - remanent (robiąc spis z jakimś nr) w kol 16 a reszte
    (pieczątki, pudełka, taśmy, koperty, długopisy itp) już normalnie zgodnie z
    fakturą - jako koszty.

    Ale jaką datę ująć z faktury czy umowną np 12XI?

    ela

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1