eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona? › Re: Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
  • Data: 2011-05-04 11:46:06
    Temat: Re: Pieczątka firmowa - nazwa pełna czy skrócona?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 2 May 2011, Liwiusz wrote:

    > W dniu 2011-05-02 14:47, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    >> W dniu 02.05.2011 14:33, Piotrek pisze:
    >>>
    >>> Pieczątka jest potrzebna wyłącznie do tego, ażeby ułatwić sobie życie i
    >>> zastąpić ręczne wpisywanie informacji. I w dzisiejszych czasach do
    >>> niczego więcej nie jest potrzebna.
    >>
    >> Nieprawda.
    >
    > Do czego jest zatem niezbędna pieczątka?

    Niezbędność z przezorności procesowej poddaję ;)
    Ale użyteczność to co innego.

    1. W zakresie tematyki grupy znam cały jeden przypadek, mianowicie
    paragon (niefiskalny) dający się na tej podstawie zaliczyć w koszty
    (wziąć rozporządzenia i CTL-F "pieczątka" :))
    Oczywiście to jest sprawa "dogodzenia klientowi", więc można się
    uprzeć i twierdzić że to przypadek 2. albo zaproponować fakturę
    (a to osobna sprawa, bo "faktury wystawia tylko szef w czwartki
    o 15" nie jest w .pl niczym nadzwyczajnym)

    2. w przypadkach umownych.
    Wywodziłem kiedyś na .prawo, pieczątka *ma* sens, ale oczywiście
    tylko w przypadku kiedy ktoś sprawdza jej *wzór*.
    I jeszcze powinna to być osoba, która odróżni odcisk pieczątki
    od wydruku skanu odcisku tejże pieczątki ;)

    To się czasem zdarza - przy umowach bankowych na przykład.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1