  • Data: 2008-07-23 09:57:59
    Temat: Re: Pare pytan ;)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Jul 2008, arkady wrote:

    > Nie rozumiem paru kwestii albo ni emoge znalezc odpowiedzi. Moze ktos pomoze
    > ;)

    Ale piszesz miejscami niejasno.
    Na 1. masz już od Cavallino

    > 3. Przedsiębiorca A stosuje wobec przedsiębiorcy B ceny o 30% niższe w
    > porównaniu do cen wystawianych innym kontrahentom. Czy przedsiębiorca B
    > powinien wykazac przychód z tego tytułu?

    Znaczy mówisz, że jak kupuję w firmi która prowadzi jednocześnie
    np. sprzedaż detaliczną i hurtową i z okazji hurtu dostałbym
    "automatyczny rabat" (znaczy że NIE WIEM iż kupiłem taniej), to mam się
    spytać czy i ile mam doliczyć do podatku?
    Oczywiście pomijajac "powiązania" :)

    > 5. Czy otrzymana dotacja przez spółdzielnie jest przychodem spółdzielni?

    Jasne.
    Jasne również, że nie każdy przychod musi być opodatkowany, tak dla
    porządku.

    > 6. Czy zakłady związkowe są w jakimś zakresie zwolnione od podatku
    > dochodowego?

    Znaczy związki zawodowe organizują zakłady o to, czy reprezentacja
    czegoś tam zdobędzie srebrny medal w Chinach na olimpiadzie, tak?

    > 7. Jezeli faktura zostanie uznana za niesciagalna. Czy podatek VAT wliczamy
    > do kosztow, czy pomniejszamy VAT nalezny?

    A do ustawy:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ...z poszukiwaniem tekstu "nieściągaln" i znalezieniem art. 89a
    nie łaska zajrzeć? ;)

    > 8. Czy ZUSy są kosztem podatkowym?

    "Zależy".
    Mogą być.
    Mogą być wprost (np. u prowadzącego DG), mogą być pośrednio
    (jako częśc wynagrodzenia pracownika), mogą nie być kosztem
    lecz stanowić odliczenie (np. u prowadzącego DG).

    NIE MA jednej dobrej odpowiedzi na takie pytania jakie stawiasz!

    > 9. Czy wynagrodzenia z tytułu pracy w spółce dotyczące współwłaścicieli są
    > kosztem?

    "A dlaczego by nie"?

    pzdr, Gotfryd