    From: <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: POMOCY!!!
    Date: 12 May 2002 11:00:14 +0200

    Użytkownik "kazimierz" <j...@i...pl> napisał

    > moim zdaniem pelna ksiegowosc , osoba ktora to prowadzi nie musi miec
    > uprawnien, jesli robi to na umowe o prace . jesli na zlecenie powinna byc
    > doradca podatkowym lub miec uprawnienia do uslugowego prowadzenia ksiag
    > rachunkowych - wynika to z ustawy o doradztwie podatkowym

    Na pewno?

    Nie podam ostatecznej odpowiedzi na pytanie, ale to co sie moze samo nam
    nasuwac - zdanie Kazimierza - poddam w watpliwosc. Patrz par. 5 ust.2 rozp.
    ministra fin. w sprawie uprawnien do uslugowego prowadzenia ksiag
    rachunkowych (Dz. U. 148 poz. 1652).

    Czytamy:

    2. Wymóg praktyki w księgowości [potrzebnej do podejscia do egzaminu i
    dopiero na tej podstawie uzyskania uprawnien, przypis wlasny], o której mowa
    w ust. 1, jest spełniony, jeżeli przedmiotem wykonywanych czynności, na
    podstawie umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej, było prowadzenie ksiąg
    rachunkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    Znaczy to, ze ksiegi rachunkowe mozemy prowadzic na umowe zlecenie, kiedy
    nie mamy jeszcze uprawnien do uslugowego prowadzenia ksig rachunkowych.

    Teraz to, co mi sie wydaje - jezeli byly one prowadzone w siedzibie jednostki.

    Jesli czyta to ktos bedacy z uprawnieniami za pan brat, to prosze o
    skomentownie.

    Pozdrawiam
    Leszek