eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT od odszkodowania z komunikacyjnego OC - jak odzyskać od ubezpieczyciela? › Re: PIT od odszkodowania z komunikacyjnego OC - jak odzyskać od ubezpieczyciela?
  • Data: 2009-01-28 15:52:16
    Temat: Re: PIT od odszkodowania z komunikacyjnego OC - jak odzyskać od ubezpieczyciela?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jan 28, 3:36 pm, Asen <a...@g...com> wrote:

    > Według mnie, odszkodowanie w wartości netto jest twoim przychodem w
    > KPiR
    > A FVAT za naprawę z VAT jest kosztem (VAT naliczony podleg.
    > odliczeniu, a netto w koszty KPiR)
    >
    > ---------
    > UoPDOF art. 14. pkt. 2 ust. 12
    > Przychodem z działalności gospodarczej są również:
    > 12) otrzymane odszkodowania za szkody dotyczące składników majątku
    > związanych
    > z prowadzoną działalnością gospodarczą lub z prowadzeniem działów
    > specjalnych
    > produkcji rolnej.

    Nie, faktura nie jest kosztem PIT ze względu na art. 23 ust. 1 p. 48:

    Art. 23. 1. Nie uwaSa się za koszty uzyskania przychodów:
    /.../
    48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów oraz
    kosztów ich remontów
    powypadkowych, jeSeli samochody nie były objęte ubezpieczeniem
    dobrowolnym,

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski