  • Data: 2003-04-24 21:03:29
    Temat: Re: PIT 8B w zeznaniu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 24 Apr 2003, Gotfryd Smolik news wrote:
    [...]
    >+ ...jasne. Wszystko co masz m.in. na PIT-11 i PIT-8b sumujesz
    >+ i to się składa na sumaryczne: przychód/koszty/dochód.

    To dla porzadku podparcie przepisami:
    Art. 3. 1. Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości
    swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów
    (nieograniczony obowiązek podatkowy).
    Art. 9. 1. Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju
    dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52 i 52a oraz
    dochodów, od których na podstawie przepisów ordynacji podatkowej
    zaniechano poboru podatku. Jeżeli podatnik uzyskuje dochody z więcej niż
    jednego źródła, przedmiotem opodatkowania w danym roku podatkowym jest, z
    zastrzeżeniem art. 24 ust. 3, art. 28-30 i art. 44 ust. 7e i 7f (to
    podkreślone sformułowanie weszło w życie 26 października 2002 r.), suma
    dochodów ze wszystkich źródeł przychodów.

    (uwaga: kopiowałem z aktualnej ustawy, nie sprawdzałem z 2002 r).

    pozdrowienia, Gotfryd