eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPIT 37- a renta › Re: PIT 37- a renta
  • Data: 2003-04-24 12:15:57
    Temat: Re: PIT 37- a renta
    Od: "KK" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> wrote in message
    news:b87v3r$4u7$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > Użytkownik "Adii" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości
    > news:b87urh$3b8$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > > Witam Państwa
    > > Ponownie bardzo proszę o pomoc szanownych grupowiczów.
    > >
    > > Mam taki problem:
    > > Osoba pobierająca rentę z ZUS otrzymała pit 40A ( 11A zsostało na picie
    > > skreslone ) jednocześnie jest zatrudniona na etacie i otrzymała PIT 11.
    > > z tytułu obu dochodów została zastosowana ulga podatkowa ( 518,16 zł )
    > > teraz wychodzi, że musi dopłacić ponad 500 zł. Czy to jest prawidłowo?

    Bo w firmie nie powiedziała, że pobiera rentę, wtedy by jej nie liczyli
    ulgi. Teraz niestety tą jedną trzeba oddać.

    > > Czy rozlicza się z pitu 40A z ZUSu?

    Wypełnia normalnie pit-37.
    W pit-40a na samym dole trzeciej (bodajże) strony jest rubryczka, która jest
    zatytułowana jakoś tak: dane do samodzielnego rozlczenia się z US.
    Może róznić się o z tymi tabelkami wcześniejszymi.
    Te dane wpisać normalnie do pit-37 w miejscu na renty.
    pit-11 wpisać w wiersz dotyczący umowy o pracę.
    Podsumować i oddać co się należy. :-)
    Ponieważ pit-37 będzie z datą późniejszą niż pit-40a, więc US rozliczy na
    podstawie pit-37.



    > > Czy jeżeli by zaznaczyła u pracodawcy w PICie 2, że pobiera rentę to
    > > pracodawca nie odliczałby ulgi???
    Tak


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1