    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT-37
    Date: Thu, 27 Apr 2006 01:00:36 +0200

    Czarek napisał(a):

    > Myślałem, że każda z tych kwot powinna byc ujeta oddzielnie w PIT-37 i
    > następnie zsumowana.

    Zawsze jak ktos zrobi cos dziwnego i niezgodnego z logika to zaczyna od
    "myślałem, że" co jest absolutna nieprawdą. Jak siedzę w tym biznesie,
    najbardziej nie lubie klientów którzy "myslą że" (cudzysłów zamierzony).
    Na ogół kończy sie katastrofą.

    Jeżeli w twoim PIT37 jest kilkadziesiąt rubryk (a co, może być taki
    przypadek a pit musi byc uniwersalny) na ten jeden typ odliczenia to
    owszem. W moim nie ma więc logiczne, że wszelkie odliczenia tego samego
    typu sie sumuje, żeby się w to jedno pole zmieściły.

    Właśnie zrobiłam test - mój maż informatyk absolutnie nieznający sie na
    podatkach, w końcu ma księgowa w domu, stwierdził że "no przecież trzeba
    zsumować" po 2 sekundach namysłu. PITa nie widział na oczy. Geniusz jakis?

    > A co w przypadku jesli wypełniam dodatkowo PIT/O (ulga za internet) i
    > jest w nim, w czesci "C" - "Odliczenia od podatku" rubryka [25] i jej
    > zawartosc przepisuje do rubryki [104] w PIT- 37. Czy może tam można ująć
    > tą kwotę z rubryki [70] PIT-8B?

    Bosz, tam pisze "odliczenia na podstawie odrębnych ustaw" w domyśle -
    odrębnych od ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a składki
    sie odlicza na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
    Jakbyś przeczytał pita to tam ZAWSZE, jeżeli się przenosi jakąś kwotę z
    załącznika, w opisie pola jest powiedziane jaką dokładnie - z jakiego
    załacznika i z jakiego pola. Jak nie pisze, że w tym polu wpisać "kwotę
    z załącznika.... pole..." to znaczy że wpisujemy wprost.
    Ty tu jakieś herezje prawisz.

    Jak sie chce oszczędzić na księgowych albo nie ma fachowca w rodzinie
    (albo sie go w końcu obraziło przychodząc 4 lata pod rząd z papierami 30
    kwietnia) i samemu wypełnia pita to trzeba też samemu zapoznać sie z
    ustawą albo chociaz broszurą z urzędu. To boli, jest nudne, 50%
    społeczeństwa nie rozumie co czyta i jak sie ma pecha do niej należeć to
    jeszcze pogarsza sprawę, ale to tak działa. Cos za coś.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813