  • Data: 2003-09-13 15:24:09
    Temat: Re: [PILNE] Zakupy w amazon.com...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 13 Sep 2003, Tomek wrote:
    [...]
    >+ Jak widać niespecjalnie to tych "na górze" obchodzi. Po obniżeniu akcyzy
    >+ znacznie wzrosły wpływy tejże akcyzy na alkohol. Jakie wnioski z tego
    >+ wyciągnęli? Zamiast dalej obniżyć akcyzę, zapowiadają wzrost o jakiś
    >+ chyba 1%.

    Też zauważyłem. Jak można mieć tak wielkie klapki na oczach
    - tego nie rozumiem :(

    >+ bo żaden logiczny argument nie podważy silnego związku
    >+ między wysokimi podatkami a rozrostem szarej strefy.

    ...kiedy u nas w mediach (po zmianach w przepisach "nieprawiedliwie"
    limitujących ilość alkoholu przywożonego zza granicy) jako
    *argument* (nieważne że to mieszkańcy - chodzi o zasadę)
    padało "przecież ileś ludzi *z tego żyje*"... no to
    szkoda gadać.
    Proste obliczenie ilu ludzi *nie żyje* z produkcji
    rzeczonej gorzały (wskutek przemytu *i* za wysokich cen
    łącznie - ceny wpływają na 2 elementy :>) nie jest
    podstawą do myślenia, jak widać :(

    pozdrowienia, Gotfryd