  • Data: 2005-12-15 17:49:20
    Temat: Re: PFRON
    Od: "Kanarios" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wpłaty na PFRON nie stanowią kosztów uzyskania przychodów.
    > Wiola

    Odpowiedź poprawna, ale nie jest to odpowiedź na moje pytanie. Może było ono
    trochę pokrętne, bo "zmniejszenia kosztów uzyskania przychodu" nie są
    oczywiście kosztami uzyskania przychodu. Pokrętne jest samo jak gdyby
    dwukrotne - najpierw dodawanie a potem odejmowanie pewnych kosztów. Najpierw są
    one uwzględniane w kosztach bilansowych, a potem z kosztów tych zdejmuje
    się "zmiejszenia". Wygląda to tak:
    Koszty bilansowe
    - zmniejszenia
    + zwiększenia
    =koszty podatkowe

    i dalej:

    przychody podatkowe
    - koszty podatkowe
    = zysk (strata) podatkowy(a)

    Przepraszam za "odkrywanie Ameryki", ale dla mnie to rzeczywiście jest ląd
    nieznany.