    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oswiadczenie do U.S.
    Date: Thu, 23 May 2002 23:44:33 +0200

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
> [...]
    >
    > Art.4 aktu notarialnego mowi, ze wartosc mieszkania okreslono na kwote
    > 50.000zl, a art. 6, ze nie posiadam innego mieszkania, a w otrzymanym od
    > rodzicow bede zamieszkiwac przez najblizsze 5 lat.
    > W U.S. musla pewnie, ze jak mieszkanie w centrum to warte majatek, a to
    jest w
    > budynku z 1901 roku stare i zniszczone ale jak im to wyjasnic raz a
    dobrze, by
    > sobie odpuscili na przyszlosc? Moze jest w i-necie jakis formularz, ktory
    > ulatwi mi napisanie takiego oswiadczenia.

    Przerabiałem to samo.
    Nie ma takiego formularza. Najlepiej jest jakbys zdobyła opinię techniczną
    domu. Powinny byc dokonywane okresowe przeglądy techniczne. Napisz pismo
    własnymi słowami, dołączając xero tej opinii. Ważne są konkrety, np
    negatywna opinia kominiarska, czy opinia o nieszczelności przewodów
    gazowych - hmm.. nie życzę :))
    Jeżeli nie ma jakiś naprawdę powaznych usterek (zniszczone tynki, okna,
    drzwi itp nie są wg US) to niestety nic się nie da zrobić. Jeżeli wycenią
    nieruchomość na wyższą kwotę to będziesz musiała dopłacić opłatę skarbową.
    Możesz się odwoływać żeby zyskac trochę na czasie ale nic więcej to nie da.
    Jak sie nie zgodzisz zapłacić to powołają biegłego, którego jeszcze będziesz
    musiała zapłacić. On juz wyceni tak jak US chce.
    Niestety tak wygląda prawo polskie o czym się prowadzący działalnośc gosp.
    przekonują codziennie.
    RABUNEk na każdym kroku.

    powodzenia
    WS