  • Data: 2004-08-04 18:06:33
    Temat: Re: Oprogramowanie - usluga czy towar?
    Od: "pix" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > E, no, chyba nie sugerujesz że powinien wystawić się na strzał
    > darując komuś płytkę bez wystawienia FW na wartość VAT ?
    > :)

    Oczywiście że nie.
    Myślałem o rozwiązaniu praktycznym i znacznie bardziej prostackim
    a sprowadzającym się do niewykazywania płytek w KUP bo i po co.
    Jeśli komuś szkoda tych kilkunastu PLN na karmienie fiskusa to
    może sobie chyba równiez rozważyć możliwość "zużycia" np. na
    okresową archiwizację ;-)

    > Znaczy: merytorycznie zapłaci "z własnej kieszeni". Ale *formalnie*...
    > powinien chyba umieć powiedzieć jak ów program *materialnie*
    > dostał się do klientów ?

    Na szczęście z pomocą przychodzi nam tu tzw. postęp techniczny
    - klient był przecież tak miły, że zechciał samodzielnie zassać sobie
    stosowne pliki bezpośrednio z serwerka ;-)

    > Hmmm... nie przyczepi się ktoś że owa darowizna jest "w celu
    > obejścia" czegoś tam ? ;)

    Dokąd żaden urzędas ku przestrodze nie poniesie _osobistej_
    odpowiedzialności majątkowej to niestety przyczepić się może
    do wszystkiego :-(

    > Chyba nie.
    > Prezentujesz zdroworozsądkowe podejście do sposobu obejścia
    > wątpliwości :) - niemniej sama wątpliwośc *w razie* jak ktoś
    > wysyła "program w postaci paczki czyli egzemplarza" pozostaje.
    > U mnie oczywiscie :)

    no może faktycznie cos jest na rzeczy, zwłaszcza jeśli mamy
    większą skalę a pudełka mocno wypasione - pełnego
    przekonania jednak nie mam.

    > pozdrowienia, Gotfryd
    również,
    Pix