  • Data: 2002-05-30 06:52:39
    Temat: Re: Opłaty za używanie dróg w Polsce
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 May 2002, GreGG wrote:
    [...]
    >+ > Chyba mylisz podatek "na autostrady" z podatkiem od
    >+ > używania dróg płaconym (tylko) od samochodów ciężarowych.
    >+
    >+ Myślałem że podatek drogowy przeniesiono jakiś czas temu w koszt
    >+ paliwa...

    Przeniesiono. I mniej więcej w tym czasie zaczęto "konstruować"
    koncepcję budowy autostrad przez prywatne konsorcja, która
    wypaliła tak sobie (tj. owszem, w Agencji Budowy parę osób
    miało stołki...).
    I jak to u nas: zamiast (po stwierdzeniu, że warunki - owszem
    - może i do realiów nie przystają) jak najszybciej coś z tym
    zrobić (np. ogłosić przetargi na nowo) - państwo:
    1. ogłosiło że "zacznie pomagać" (w budowie)
    2. zaczęło się rozglądać kto za to pomaganie zapłaci :>

    Podatek (30% akcyzy, bodajże) jest "na drogi" - więc przetłumaczono
    że "na drogi zwykłe" :>, a na autostrady, to, proszę pana, osobno :]

    Pozdrowienia, Gotfryd