    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Oplaty za firmowe z nie-firmowego i vice versa
    Date: Wed, 27 Feb 2002 18:30:48 +0100

    On Wed, 27 Feb 2002, Matek wrote:

    >+ interpreracja jest taka: że jeżeli płacisz z własnych środków za fakturę
    >+ zakupową osoby prawnej to udzielasz pożyczki tej firmie

    IMO nie.
    Jako pracownik wielokroć kupowałem "za własne", później kasa
    mi zwracała. Jak wyjeżdżałem na delegację (z hotelami zdarzało
    się kilka tysięcy "załapać") to tez nie zawsze dostawałem
    zaliczkę i świat się nie zawalił.
    IMO *pewnym* problemem może być postawienie zarzutu wykorzystywania
    konta do celów firmowych i nie ujmowanie przychodu (np. z odsetek).
    Ktoś tu kiedyś pisał że US potrafił np. podważyć ryczałt z takiego
    powodu !
    [...]
    >+ pozdrawia mateusz
    [...]
    >+ > Że z rachunku, to umiem zrozumieć, ale z karty płatniczej ?????
    >+ > Jaką metodą urzędnik będzie dochodził którą kartą zapłacono ???
    >+ >[...] No więc jak to wykryć ???

    Jeśli tylko DW to IMHO nie ma podstawy.
    Ale ja zazwyczaj dołączam wyciąg... wtedy mógłby być problem.

    Umówmy się że w większości przypadków jest to czepianie się.
    ALE - pamiętając że w pewnej firmie (było na stronach
    "prasowoprawniczych") kontroler wywalił z kosztów dystrybutor
    wody (i zakupy wody też) bo "nikt mu nie zwrócił uwagi że
    się napił" :> (więc "nie służy tylko pracownikom") no to...
    No comments, fakt niestety rzeczywisty a nie wyimaginowany :(

    Pozdrowienia, Gotfryd