    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odszkodowanie z AC i podatki
    Date: Tue, 08 Jul 2008 15:13:43 +0200

    Jakub Danecki pisze:

    > Zaraz zaraz: odszkodowanie jest przychodem? Wydwało mi się, że ono
    > pokrywa straty (czyli dochodu brak), a nie jest sposobem zarabiania
    > pieniędzy. Ale to tylko moja myśl.

    1. Kupiłeś coś za 1000zł, czyli odliczyłeś od dochodu
    2. Skradziono Ci, dostajesz 1000zł odszkodowania. Odszkodowanie jest
    Twoim dochodem, zatem wychodzisz na "0"
    3. Jak chcesz, możesz odkupić "coś" za 1000zł, wtedy, podobnie jak w
    punkcie "1" pozostajesz z 1000zł jako koszt w ogólnym rozliczeniu.

    Sposobem na zarabianie byłoby, gdyby odszkodowanie nie było dochodem.

    L.