  • Data: 2010-02-19 15:20:52
    Temat: Re: Odszkodowanie a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Feb 2010, SDD wrote:

    > A ciekawe jakby tak byly.
    > Np. gdyby to byly koszule wlasciciela DG, bedacego agentem ubezpieczeniowym.
    > Z KUP pewnie mu te koszule wywala. A jesli wezmie odszkodowanie za ich
    > zniszczenie, to juz kaza zaplacic podatek?

    Nie.
    Bo nie stanowią "majątku w DG".
    Wziąłbyś i przeczytał w końcu art.21.1.3.e ustawy ;)
    (ale nie, nie to nie żart):

    Skoro *dlatego* nie są uznawane za KUP, że są traktowane jako
    "zaspokojenie potrzeb osobistych", to trudno im przypisać "związek".

    > - pomijam nieco "oczywistsza" kwestie, gdy koszule te bylyby towarem
    > handlowym.

    Miałem na myśli jakiś strój roboczy albo tp.

    pzdr, Gotfryd