  • Date: Tue, 19 Jul 2011 09:29:28 +0200
    From: Rafał <r...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odsetki kredytu - koszt prowadzonej działalności

    > 1. z opisów wszelakich wynika, że wyrażane tu kilka lat temu moje
    > zastrzeżenia są przesadne - znaczy jeśli "faktyczne poniesienie"
    > ma cel gospodarczy, to kosztów nikt się czepiać nie powinien
    > 2. żaden przepis nie pozwala "przenosić" kosztów z roku na rok,
    > chyba żeby się nie dało. W tym przypadku o "chyba" mowy nie ma,
    > więc za zeszły rok IMVHO co najwyżej korekta PIT.
    > 3. nie piszesz nic czy kredyt jest jakoś związany np. z kontem bankowym.
    > Mam rzecz jasna na myśli sławne "związanie z DG" z PDoOF.

    Przespałem więc poprzedni rok niestety. Nie będę już żadnych korekt
    robił za poprzedni rok.
    Rozumiem że nie będzie żadnych uchybień formalnych jak w lipcu zsumuję
    wszystkie koszty poniesione od stycznia do lipca i jednorazowo odpiszę.
    Kredyt nie mam związany z żadnym kontem , ale najczęściej płacę z
    prywatnego konta , natomiast z racji tego że nie mam innego źródła
    dochodu to i tak prywatne konto zasilane jest wyłącznie z przelewów z
    konta firmowego.
    Jeszcze mam jedną zawiłą sprawę z tego powodu iż odsetki w kredycie są
    wyrażone w walucie obcej i każdego miesiąca przeliczane po aktualnym
    kursie banku. Jednakże znalazłem takie informację iż w koszty
    prowadzonej działalności mogę sobie odliczyć odsetki przewalutowane po
    średnim kursie NBP z dnia roboczego poprzedzającego rzeczywisty dzień
    dokonania przelewu . Jest to opcja dla mnie mniej korzystna gdyż kurs
    banku w którym spłacam jest dużo większy ( duży spread) . Czy ten kurs
    NBP jest w takim wypadku obligatoryjny ?

    pozdr. Rafał