  • Data: 2003-04-18 22:16:28
    Temat: Re: Odp: Pytanie o pobrany VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Apr 2003, KD wrote:
    [...komuś...]
    >+ A powiesz mi co to jest "oświadczenie czynnego żalu" ???

    Ustawowy (Ordynacja Podatkowa) środek chroniący podatnika
    przed karą, jeśli sam zgłosił się nim został "namierzony"
    przez US. "Namierzenie" jest nieślisłym słowem - US nie musi
    się zgłosić, chodzi o to czy ma wcześniej dowody popełnienia
    wykroczenia lub przestępstwa.
    Zadaj pytanie googlowi - przewija się na grupie często !

    >+ I jeszcze coś:
    >+ Sugerują mi ludzie, żeby czym prędzej zrobił się vatowcem i wybrał metodę
    >+ rozliczeń kwartalnych.
    >+ Wówczas zapłaciłbym pobrany vat z odsetkami i od tego momentu dalej
    >+ wystawiałbym vatórki.

    Ale IMHO odliczenie (przez kontrahenta) tego VATu który "wystawiłeś"
    wcale nie staje się oczywiste: VAT był w momencie pobierania
    nienależny, więc (IMHO) odliczenie nie przysługiwało :(

    pozdrowienia, Gotfryd