  • Data: 2003-04-08 09:22:50
    Temat: Re: Odp: PIT-5
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Milosz napisał:

    > Podeślij ten skan. Dziś byłem w US Łódź -Śródmieście i odpowiedż była jasna
    > PIT 5 kiedy dochód przekroczy kwotę wolną 2789,89. To że zaliczka 0 jest bez
    > znaczenia.

    A jakas podstawa prawna?
    Bo tak sie dziwnie składa że nie ma czegos takiego jak "kwota wolna" i a
    kwota 2789,89zł to wynik podzielenia kwoty pomniejszenia zaliczki z
    tabeli podatkowej przez 19%.
    Takie pojęcie jak "kwota wolna" nie występuje w ustawach, to sobie us i
    podatnicy na spółke wymyslili żeby uprościć szacowanie (ale nie
    obliczanie!) podatku.

    Ustawa mówi tylko o terminie płatności zaliczki.
    A pit-5 ma być skladany w terminie płatności zaliczki - moje pisemko
    własnie na ten przepis sie powołuje.

    Skan będzie po południu, ktos jeszcze chętny?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl