  • Data: 2005-03-01 12:18:23
    Temat: Re: Odliczenie w PIT za Internet dla 2 osob
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 3/1/2005 12:11 PM, Użytkownik MM napisał:

    > Witam. Będąc bardzo małym ISP otrzymałem prośbę od klienta, by od
    > marca wystawiać fakturę za dostęp do sieci na 2 osoby (małżeństwo).
    > Klient nasz pan (tym się różni mały ISP od dużego...) więc wystawię :)
    > ale tak z ciekawości pytam - czy każda z tych 2 osób (korzystających
    > z tego samego dostępu do Internetu) może wtedy sobie odliczyć jego
    > koszt od podstawy opodatkowania?
    >
    > Konkretnie: faktura jest na 50 zł + 22% VAT = 61 zł brutto miesięcznie,
    > do końca roku zostało 10 miesięcy - czy oznacza to, że każda z tych 2
> [...]

    IMO odliczyć może każda osoba w granicach limitu ale suma odliczeń nie
    może przekroczyć wydatku czyli w tym wypadku 610 zł (plus oczywiście
    kwoty za sty i luty) Takie dzielenie ma sens jeżeli roczne koszty łącza
    są wyższe niż 760 zł. No chyba, że mają tak małe dochody, że jedna osoba
    nie "skonsumuje" całego wydatku, ale to musiałby być naprawdę
    mikroskopijne dochody niewiele powyżej tzw kwoty wolnej.

    --
    gefragt