    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie składki zdrowotnej z etatu i DG
    Date: Thu, 31 Dec 2009 20:12:48 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 29 Dec 2009 09:36:17 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > A to zgoda :D
    > Za to, o ile pamiętam, jest taka różnica że dla zdrowotnego jest
    > wymóg "zgodnie z przepisami".
    > Nie można więc odliczyć składki która została nadpłacona/zapłacona
    > za wcześnie. Może mieć to znaczenie np. dla zaliczki listopadowej ;)

    Sugerujesz, ze składki za listopad zapłaconej 30 listopada nie można
    odliczyć nigdy, bo była zapłacona niezgodnie z przepisami? Zwracam uwagę,
    że przepisy określają tylko do kiedy można zapłacić a nie od kiedy.

    Dodatkowo zwróć uwagę, że gdyby to tak interpretować, to niemożliwe
    byłoby odliczanie składek zapłaconych po terminie, bo też było
    "niezgodnie z przepisami". Muszę przyznać, że z taką interpretacją
    jeszcze się nie spotkałem.

    Jeśli chodzi o nadpłatę, to ustawa określa tylko minimalna podstawę a nie
    maksymalną, więc jeśli tylko złożono odpowiednie DRA, to dlaczego by nie?
    W czasach kiedy jeszcze odliczało się od podatku 100% zdrowotnego pewien
    mój znajomy ustalał sobie podstawę tak żeby składka zdrowotna pochłaniała
    mu całą zaliczkę na podatek. US robił mu "czynności sprawdzające", ale
    nie zakwestionowali tego.