  • Data: 2005-03-12 07:02:26
    Temat: Re: Odliczenie opłat za internet a studia
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11 mar o godzinie 22:10, na pl.soc.prawo.podatki, BlackMoon
    napisał(a):

    > 1. dostaję stypendium, które przeznaczam na internet

    Przecież nikt Cię do tego nie zmusza.

    > 2. stypendium jest za moją ciężką pracę przez cały rok

    Wielu ludzi pracuje i zarobione pieniążki konsumuje.

    > 3. płacę 22 % vat, którego nie moge odliczyć,.....

    Sekunde - wprowadzona ulga nie jest *odliczeniem VATu* - to po pierwsze. By
    móc odliczać podatek VAT musiałbyś być płatnikiem podatku od towarów i
    usług VAT.

    > .....pomimo, że używam go, tak jak reszta, na potrzeby własne (edukacja + rozrywka)

    I co z tego że go używasz - czy to daje Ci podstawę do odliczania go?

    > reasumując... przez to, że nie mam pracy (no, oprócz trudnych studiów, ale
    > to nikogo nie obchodzi),

    A kto Cię zmusza do owych *ciężkich studiów* ??
    Przecież to Twoja suwerenna decyzja że się uczysz - no chyba że to ....
    zaspokojenie ego rodziców :P

    > wydaję pieniądze na ten sam cel, tak jak reszta, które sam "zarobiłem"

    Nie zarobiłeś.

    > nie moge użyć tego odliczenia, chociaż myślę, że powinienem mieć prawo. ale taka
    prawda.

    Masz *prawo*.
    Musisz tylko spełnić warunek by zapłacić *podatek* a dopiero potem odliczać
    - no chyba to proste - prawda? Tym bardziej że *jesteś studentem* -
    powinieneś reprezentować poziom nie byle "górnika" czy kopacza rowów -
    prawda?

    > studenci zawsze dostają po tyłku (przepraszam z góry za tak opryskliwe zdanie)

    Ale sie żalisz.
    Przestań studiować i zacznij pracować, nie będziesz "dostawał po tyłku*

    > to jest równe państwo ?

    No comments.

    --
    Pozdro... Artur Ch.