  • Data: 2006-03-01 18:05:45
    Temat: Re: Odliczenie od podatku - Internet
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    leon napisał(a):
> [...]
    Dzien-Swietego-PIT-a.html

    > "4. Faktura jest wystawiona... i tu zdarzają się największe problemy
    > interpretacyjne. Zgodnie z ustawą o podatku VAT, faktura może być
    > wystawiona na dowolnego podatnika lub podatników! Czyli może być
    > wystawiona na Jana Kowalskiego, na Jana Kowalskiego z żoną, ale również
    > na małżeństwo Kowalskich wraz z ich dorosłymi i zarabiającymi dziećmi!
    > [ciach]
    > Nie można odliczyc kwot z faktury nie wystawionej na dana osobę, czyli
    > np. syn nie może odliczyć wydatków z faktury wystawionej na swoją matkę."
    >
    > ja dal mnie to cos w rodzaju sprzecznosci.

    W którym miejscu? ;-)

    Faktura jest wystawiona na X., czyli X ma prawo odliczyć. Czy pod "X"
    kryć się będzie Kowalski, Kowalscy czy cała rodzina - zależy tylko od
    umowy z operatorem. I te osoby, na które jest wystawiona faktura, mogą
    odliczyć sobie jej wartość od dochodu, z ograniczeniem 760 zł na osobę.

    > Jak by bylo w odwrotnej sytuacji. Rozlicza sie matka, a siec jest
    > zarejestrowana np na bezrobotnego syna.
    > czy w tym wypadku matka moze odliczyc od podatku??

    Nie.

    M.