  • From: "Jacek Cywiński" <j...@p...home.pl.KASUJ.TO>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odejście z pracy a własna DG
    Date: Mon, 02 Jan 2006 10:32:02 +0100

    > No nie bardzo.
    > 1. czyli ZUS (zakaz korzystania z ulgi) już było.

    2) wykonują działalność gospodarczą na rzecz byłego pracodawcy,na rzecz
    którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub w
    poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące wykonywanej działalności
    gospodarczej." (Ustawa z dnia 1 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o systemie
    ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw - Dz.U. 2005 nr 150,
    poz. 1248, wprowadzająca niższy ZUS)

    Jeżeli ktoś nie świadczy usług w ramach DG dla swojego pracodawcy tych
    samych co wg umowy o pracę, może korzystać z promocji. No wg mnie takie
    jest literalne brzmienie tego przepisu.