  • Data: 2006-01-01 22:04:02
    Temat: Re: Odejście z pracy a własna DG
    Od: "Barbara" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "SDD" napisał w wiadomości news:dp9iku$lau$1@news.onet.pl...

    > pracować
    >
    > Mozna - jak najbardziej.
    > A moze lepiej machnac mu czasem jakas usluge jako firma? - tylko ze w tym
    > przypadku masz nieco mniej form opodatkowania do wyboru.

    No właśnie nie można...

    "Przepisy ust. 1 nie mają zastosowania do osób, które:

    1) (...)

    2) wykonują działalność gospodarczą na rzecz byłego pracodawcy,na rzecz
    którego przed dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej w bieżącym lub w
    poprzednim roku kalendarzowym wykonywały w ramach stosunku pracy lub
    spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące wykonywanej działalności
    gospodarczej." (Ustawa z dnia 1 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o systemie
    ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw - Dz.U. 2005 nr 150,
    poz. 1248, wprowadzająca niższy ZUS)

    Pozdrawiam

    Basia