eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiObniżenie skladki ZUS - Kto korzysta/korzystał z oferty HESTIANIN Sp. z o.o.? › Re: Obniżenie skladki ZUS - Kto korzysta/korzystał z oferty HESTIANIN Sp. z o.o.?
  • Data: 2004-11-25 20:13:50
    Temat: Re: Obniżenie skladki ZUS - Kto korzysta/korzystał z oferty HESTIANIN Sp. z o.o.?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mógłbyś te swoje 'rewelacje' opisać tak jakoś bardziej logicznie :P
    > MEGA ROTFL!!!
    Możesz to wyjaśnić? Bo jak widzisz z mojego poprzedniego postu to jestem
    tematem mocno zainteresowany.

    > ZUS się zgłosi do Ciebie po swoje pieniądze - wtedy Tobie zostanie tylko
    > zrobić wielkie G i liczyć na to że ZUS będzie wspaniałomyślny i się z Tobą
    > ułoży, byś mógł spłacać w ratach swoje zadłużenie wobec niego.
    przy wyaśnainiu spróbuj wziąść pod uwagę takie wyjasnienie, które zus
    umieścił na swojej stronie :

    "Prowadzenie pozarolniczej działalności lub współpraca przy niej i umowa
    zlecenia
    okres od 1 stycznia 1999 r. do 13 stycznia 2000 r.

    Osoba prowadząca pozarolniczą działalność lub osoba z nią współpracująca,
    która jednocześnie spełniała warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    społecznymi z tytułu wykonywania pracy na podstawie umowy zlecenia lub umowy
    agencyjnej, podlegała obowiązkowo ubezpieczeniom społecznym z tego tytułu,
    który powstał wcześniej. Z drugiego tytułu podlegała ubezpieczeniom
    społecznym na swój wniosek. Osobie takiej przysługiwało również prawo do
    zmiany tytułu ubezpieczeń, z którego podlegała obowiązkowo ubezpieczeniom.

    Jednocześnie należy pamiętać, że w wymienionym okresie obowiązek ubezpieczeń
    społecznych rodziła umowa zlecenia (umowa agencyjna) zawarta z jednym
    zleceniodawcą na czas dłuższy niż 14 dni lub umowy zawarte z jednym
    zleceniodawcą na okres krótszy niż 15 dni, jeżeli łączny okres, na jaki
    umowy zostały zawarte, wynosił co najmniej 15 dni, a przerwy między tymi
    umowami były krótsze niż 60 dni.
    okres od 14 stycznia 2000 r.

    Podane wyżej zasady ubezpieczeń społecznych nie uległy zmianie. Różnica
    polega natomiast na tym, że obecnie obowiązek ubezpieczeń społecznych rodzi
    każda zawarta umowa zlecenia (agencyjna), niezależnie od okresu, na jaki
    została zawarta.

    Obowiązek ubezpieczeń społecznych - obok umów zlecenia i umów agencyjnych -
    rodzą także inne umowy o świadczenie usług (niezależnie od okresu, na jaki
    zostały zawarte), do których zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się
    przepisy dotyczące zlecenia."

    PawełJ