  • Data: 2008-01-05 20:49:24
    Temat: Re: Numizmatyka a VAT
    Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 5 Sty, 19:45, <s...@a...pl> wrote:

    > Mozesz podać konkretny punkt, bo ja nie zauwazyłem (w art. 109 jest mowa o
    > prowadzeniu ewidencji)

    Przepraszam - w art. 96:

    "Art. 96.
    1. Podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed dniem
    wykonania
    pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć naczelnikowi urzędu
    skarbowego
    zgłoszenie rejestracyjne, >>>>>>> z zastrzeżeniem ust. 3. <<<<<<<<
    2. W przypadku osób fizycznych, o których mowa w art. 15 ust. 4 i 5,
    zgłoszenie
    rejestracyjne może być dokonane wyłącznie przez jedną z osób, na które
    będą
    wystawiane faktury przy zakupie towarów i usług i które będą
    wystawiały faktury
    przy sprzedaży produktów rolnych.
    3. Podmioty wymienione w art. 15, zwolnione od podatku na podstawie
    art. 113
    ust. 1 i 9 lub wykonujące wyłącznie czynności zwolnione od podatku na
    podstawie
    art. 43 ust. 1 i art. 82 ust. 3, >>>>>> mogą <<<<<< złożyć zgłoszenie
    rejestracyjne."

    Czyli wszyscy z zastrzeżeniem ust. 3 muszą, natomiast w ust. 3 jest
    napisane, że zwolnieni podmiotowo (art. 113 -> limit 10k EUR) i
    wykonujący czynności zwolnione przedmiotowo (art. 43) MOGĄ, ale nie
    muszą się rejestrować.

    > Ale Ty w pierwszym wątku założyłeś, że będziesz tym handlował.
    > Kolekcjonowanie to tak przy okazji. Ja tak Twojego posta odczytałem. I nawet
    > jeśli nie bedzie to w sposób ciągły (ciągły, to może znaczyć np. 1x lub 2x
    > do roku, ale systematycznie) lub zorganizowany - czyli nie bedziesz
    > prowadził działalnosci w rozumieniu PIT, to pod prowadzenie działalnosci w
    > rozumieniu VAT moim zdaniem podpadnie. W końcu kupujac te monety od razu
    > założyłeś, że je odsprzedaż.

    Biorąc pod uwagę ten art. 96, jestem w takiej samej sytuacji jak
    osoby, które też w myśl ustawy o PTU prowadzą działalność, ale nie
    przekraczają limitu 10 tys. EUR. Czyli nie płacę VAT, ale co z kasą?