    From: raf <r...@r...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Numer NIP dla wpółmażonka
    Date: Mon, 19 Feb 2007 00:12:08 +0100

    witek napisał(a):

    > Żona składa NIP-3 w miejscu faktycznego zamieszkania.
    > Jeśli to nie jest US, do którego będzie wysłane zeznanie, to musi złożyc
    > NIP-3 samodzielnie.
    > Załatwcie to osobiście z tłumaczeniem, że żona potrzebuje NIP z powodu
    > wspólnego rozliczania się z małżonkiem.
    > Albo takie tłumaczenie dołącznie do druku NIP-3 wysłanego pocztą, bo jak
    > wyślecie sam NIP-3 to przeciągnięcie niepotrzebnei sprawę, bo US będzie się
    > pytał po co wam NIP.

    Tak tak, wiem. Już to przerabiałem rok temu. Szukając pracy na wakacje
    pracodawca (co dziwne, ale cóż) wymagał NIP. No to wysłaliśmy NIP3 dla
    żony do jej US. Na to US zrobił aferę, że się nie należy, że trzeba
    wytłumaczyć, że będzie kara jak się nie wytłumaczy itp. Jakby ten ciąg
    cyfr był nie wiadomo jakim luksusem.
    Swoją drogą chore jest to, że w moim US cała moja rodzina (młodsze,
    uczące się rodzeństwo) dostała NIP od ręki, bez ekstra uzasadnień, a
    żonę w innym US mi terroryzowali :)

    Pozdrawiam
    R.