  • Data: 2006-02-07 07:58:03
    Temat: Re: Nowa DG, etat, ZUS - nietypowo
    Od: "Basia" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Vasco" <v...@p...fmfm> napisał w wiadomości
    news:ds8nk6$s4t$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam!
    >
    > Mam kilka pytan dotyczacych zalozenia DG i skladek na ZUS. Nigdy nie
    > prowadzilem DG, mam umowe o prace, pol etatu, rowne 900 zl brutto. Jak
    > rozumiem place jedynie skladke zdrowotna.
    >
    > 1. Czy w przypadku zwolnienia (sie) z firmy, bede mogl oplacac obnizone
    > skladki ZUS (zdaje sobie sprawe, ze na pewno nie dluzej niz 2 lata od
    > rozpoczecia dzialalnosci)?

    Tak, zadzwoń do ZUS-u i tam Ci wszystko powiedzą...

    > 2. Jednym z warunkow obnizonych skladek jest nieswiadczenie pracy, ktora
    > sie
    > wykonuje/wykonywalo na rzecz pracodawcy. Jestem informatykiem "od
    > wszystkiego". Czy sprzedaz np. komputerow, tonerow, czy pisanie
    > oprogramowania jest dozwolone (= nie spowoduje utraty uprawnien do
    > nizszych
    > skladek)?

    Przy preferencyjnym ZUS-ie niedozowlone jest świadczenie usług na rzecz
    _byłego_ pracodawcy. Mówi o tym odpowiednia Ustawa. Poszukaj w necie.
    Poza tym zadzwoń do ZUS-u. Odpowiedzą na wszystkie Twoje pytania. Sama
    zakładam działalność i najwięcej informacji otrzymałam właśnie "u źródła".
    Telefon nie gryzie. Panie z ZUS-u też nie (przynajmniej przez telefon,
    hihi).