  • Data: 2011-10-22 13:07:02
    Temat: Re: Noty odsetkowe
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jaki Ci pasuje? ;)

    > art.462KC, zwyczajowo taką rolę pełni nota właśnie.
    > Ale to nie jest "urzędowa" nazwa obowiązująca dla KPiR (nie
    > mam pojęcia, czy dla PK jest taki wymóg).

    Trzeba czytać trochę między wierszami :)
    Kolega napisał, że: "Wystawiłem ostatnio noty odsetkowe dotyczące 2
    starych rachunków niezapłaconych, i wysłałem wraz z wezwaniami do
    zapłaty do tych 2 dłużników. Dziś mała niespodzianka: zapłacili bez
    kłopotu."

    Czyli wystawił noty _przed_ zapłaceniem odsetek. Stąd dylemat. Gdyby
    wysłał tylko wezwanie do zapłaty (należności głównej i do zapłaty
    odsetek, [bo nie wiem czy "przychód od dawna jest w księdze" oznacza, że
    należność główna została zapłacona], bo przecież dłużnik mógł zapłacić
    miesiąc później od wezwania, czyli odsetki by urosły, czyli wysokość
    odsetek na wysłanej nocie stałaby się nieaktualna) to nie miałby
    "nadprogramowego" kwitka, z którym nie wiadomo co zrobić (a gdyby
    dłużnik zapłacił większe odsetki, bo później, niż wynika z wysłanej noty?).
    Nawet gdy należność główna była zapłacona, to i tak powinno być samo
    wezwanie do zapłaty odsetek - bez noty.

    > Piotrek w sąsiednim wątku już podał przepis :)
    > (skoro przychód wcześniej *nie* powstaje, to nie ma zdarzenia które
    > podlega obowiązkowi rejestracji).

    Ale kwitek (kopia wysłanej noty) pozostał i problem co z nim teraz
    zrobić również :):) Taka mała nadgorliwość potrafi namieszać :)

    Pozdrawiam
    Piotr