    From: "Jarek" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nota korygujaca ... tylko co !!
    Date: Fri, 20 Dec 2002 01:59:40 +0100

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:atr5b3$6oa$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Wszystkie pozostałe dane, ilości iwartości towarów oraz naliczenia stawek
    > vat są OK.
    > Braków nie zauważyłem ja jak i osoba uprawniona ze strony sklepu
    > podpisująca fakturę (zresztą nie pierwszy raz tam kupuję a pierwszy raz mi
    > sie to zdażyło.
    >
    > Co teraz robić ?
    > Wystawić notę korygującą ? ale czy takowa może korygować braki w fakturze ?
    > Nota umożliwia sprostowanie błędu popełnionego przy wystawianiu faktury
    > przez wystawcę ... no jakby się uprzeć to "brak danych" jest też błędem ;)

    Ja nie miałem ale wujek miał przy braniu faktury na kuchenkę gazową (remontowal
    chałupę i chciał odliczyć) no i drukarka tez zbzikowała i pewne dane zgubiła ale
    zauważył przy podpisywaniu i wydrukowali na innej ale dopiero dnia następnego z
    datą z poprzedniego. A w powyższej sprawie to mogliby tak samo zrobić bo tak mi
    się wydaje zę ten dokument nie jest jednak fakturą ponieważ nie zawiera
    wszystkich elementów które powinny tam być więc i nie ma co korygować w formie
    noty, tak więc powinni powtórzyc wydruk.

    > p.s. jeszcze do samej noty, posiada ona własny numer jaki i datę
    > wystawienia noty; faktura z listopada a nota z grudnia więc do kpir i
    > rejestru vat (takoż vat 7) wpisuję w grudniu (chociaż powinna być wpisana w
    > listopadzie ;) ... echh ?

    Odchodząc od powyższej sytacji, fakt wystawienia noty korygującej fakturę nic
    nie zmienia w fakcie że właściwa faktura została wpisana do ewdencji wcześniej
    pod włąściwą datą otrzymania czy wystawienia. Korygujące działanie noty jest
    wyraźnie określone.

    Jarek