  • Data: 2006-02-28 16:56:12
    Temat: Re: Nota korygująca
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    <m...@W...pl> napisal(a):

    > Nie ma obowiązku podpisywania not korygujących,

    Ćwierćprawda - odbiorca faktury rzeczywiście nie musi. Wystawca
    faktury musi (o ile się z treścią noty zgadza).

    > nie musisz też mieć
    > potwierdzenia odbioru noty korygującej - wystarczy że wystawiłeś.

    Nieprawda.

    Dlaczego tak bezmyślnie i bezinteresownie wprowadzasz ludzi w błąd?

    Czasem kiedy czytam tę grupę, to zaczynam rozumieć dlaczego doradzać w
    sprawie podatków mogą jedynie doradcy podatkowi.

    § 18.
    1. Nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę lub fakturę
    korygującą zawierającą pomyłki dotyczące jakiejkolwiek informacji
    wiążącej się zwłaszcza ze sprzedawcą lub nabywcą lub oznaczeniem
    towaru lub usługi, z wyjątkiem pomyłek w pozycjach faktury
    określonych w § 9 ust. 1 pkt 5-12, może wystawić fakturę nazwaną notą
    korygującą.
    2. Nota korygująca jest przesyłana wystawcy faktury lub faktury
    korygującej, wraz z kopią.
    3. Nota korygująca powinna zawierać co najmniej:
    1)numer kolejny i datę jej wystawienia;
    2)imiona i nazwiska albo nazwy bądź nazwy skrócone wystawcy noty i
    wystawcy faktury albo faktury korygującej oraz ich adresy i numery
    identyfikacji podatkowej;
    3)dane zawarte w fakturze, której dotyczy nota korygująca, określone w
    § 9 ust. 1 pkt 1-3;
    4)wskazanie treści korygowanej informacji oraz treści prawidłowej.
    4. Jeżeli wystawca faktury lub faktury korygującej akceptuje treść
    noty, potwierdza ją podpisem osoby uprawnionej do wystawienia faktury
    lub faktury korygującej.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/