  • Data: 2003-06-19 23:25:14
    Temat: Re: Nierozliczony VAT7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Jun 2003, Zdenek Smetana wrote:
    [...]
    >+ Obecnie ta zapomniana FV się znalazła, pytanie czy muszę/powinienem
    >+ ją zarejestrować? Ogólnie rzecz biorąc: czy jeśli "zgubienie"
    >+ faktury wywołuje negatywne skutki tylko dla mnie osobiście,
    >+ a budżet państwa nic na tym nie traci (a wręcz zyskuje) to czy US
    >+ może się do czegoś przyczepić?

    Z dyskusji które były na grupie - raczej nie. IMHO takoż.
    Po prostu - postanowiłeś:
    - nie odliczać VAT (wolno ci, a co :), naprawdę ! - zajrzyj do ustawy)
    - nie zaliczyć zakupu w koszty (też ci wolno, o ile to nie
    był towar [ani materiał] do dalszej odsprzedaży)

    Natomiast *powinieneś* ową fakturę zachować (opisz sobie
    ołówkiem że "nie zaliczono w koszty"), a chodzi o to aby
    nie było podstaw do czepiania się w razie kontroli krzyżowej
    że u ciebie jakieś dokumenty wcięło :)

    Inna sprawa jeśli to jest towar nadający się do "spożycia
    osobistego" - formalnie jeśli go przekazałeś do celów
    osobistych, podarowałeś itp. to powinieneś jeszcze
    odprowadzić VAT od "prowizji normalnie stosowanej", choć
    byłoby to czepianie się :>

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)