  • Data: 2005-04-11 06:56:15
    Temat: Re: Nie zapłacił rachunku - co robic?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 10 Apr 2005, Klapuch :-) wrote:

    >+ W marcu facet złożył zamówienie, większe
    >+ wiec z terminem płatności do 2 kwietnia.
    >+ W marcu otrzymał rachunek.
    >+ Termin minął a facet zniknął.
    >+ Nie odpowiada na telefony i na maile.
    >+ Towar miał być dostarczony po zapłacie więc
    >+ go jeszcze nie odebrał, ale
    >+ musiałem już ponieść koszty związane z zamówieniem.
    >+
    >+ Teraz pytanie - co mam zrobic?

    A co chcesz windykować ?
    Zarówno zaliczkę jak i zadatek (dają różne podstawy do potrącenia)
    trzeba przyjąć *przed* realizacją zamówienia :(
    Wyjątkiem byłoby zamówienie "rzeczy oznaczonej co do tożsamości".
    Czyli jak masz umowę/zamówienie (na piśmie i podpisaną) o sprzedaży
    dla klienta np. notebooka o numerze seryjnym 123456/2005 to owszem,
    można próbować sądownie... jak tylko na notebooka firmy XYZ w kolorze
    niebieskim i 512 MB RAM - to *najwyżej* rzeczywiste udokumentowane
    koszty można próbować "egzekwować" (czytaj: koszty sądowe będą
    pewnie większe niż to co się "wyrwie").

    >+ Zawiadomić Policje,

    ..zaraz... a o jakie przestępstwo chodzi ??
    Toć to sprawa cywilna, policja się nie miesza !

    >+ firmę windykacyjną?

    Cóż, sądzę iż zrobią to co należało na twoim miejcu: wezmą
    ZALICZKĘ na pokrycie kosztów :] ! Resztę można dośpiewać...

    >+ moze cos doradzicie?

    ...że nauka (na błędach) kosztuje... ? No niestety :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)