  • Data: 2004-06-10 19:41:44
    Temat: Re: Nie wystawiona faktura
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule <caabq5$45a$1@atlantis.news.tpi.pl> kanare_k napisał(a):

    > Hmm.. co oznacza sprzedaz obowiazkowo dokumentowana faktura?

    Czasem faktura jest konieczna, np. przy eksporcie.

    > Czyli dziala to tak jak z prywatnymi? Jak nie chca, to nie musze wystawiac
    > faktury?

    No, to trudny temat. Firmie CHYBA musisz wystawić fakturę (chociaż nie
    przychodzi mi do głowy przepis, który wyraźnie tego nakazuje), ale rzecz
    w tym, że do Ciebie nie przychodzi FIRMA, tzn. twór prawny nie
    wchodzi Ci do sklepu i nie kupuje. Przychodzi człowiek (albo pisze
    maila, cokolwiek) i jeśli nie powie, że chce fakturę i nie poda swoich
    danych, to domniemujesz, ze to była osoba fizyczna, konsument.
    Wklepujesz w kasę (albo i nie, jeśli nie masz akurat obowiązku) i po
    temacie.

    On oczywiście może przyjść z paragonem i powiedzieć, że chce fakturę -
    na siebie jako konsumenta lub na firmę, taką czy inną. Ale jeśli
    przegapił termin - trudno.
    --
    Samotnik