  • Data: 2006-05-04 14:54:33
    Temat: Re: Nie uwzglednilem jednego pita w zeznaniu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 4 May 2006, Herbi wrote:

    > Czy aby instytucja *czynnego żalu* nie odeszła już do lamusa?

    Hm.. nie. "Czynny żal" jest standardowym mechanizmem ochrony podatnika
    wg KKS, zabezpieczającym od ukarania po spełnieniu pewnych warunków.
    Przez jakiś czas - między nowelizacjami przepisów, kiedy usunięto
    ochronę podatnika z tytułu złożenia korekty i nim ją ponownie
    przywrócono - musiał/był stosowany *również* do ochrony przed
    ukaraniem z powodu złożenia korekty - bo prawo pozwalało korygującego
    ...ukarać. I tylko ten aspekt poszedł w niepamięć wraz z kolejną
    nowelizacją!
    Niemniej C.Ż. nadal jest w KKS i nadal chroni przed innymi niż
    złozenie korekty podstawami do ukarania. A np. uszczuplenie
    podatku jest taką podstawą.

    Tak czytam stosowny kawałek Ordynacji i dojść nie mogę, czy
    tak samo jak przed owymi nowelizacjami przy niedopłacie należy
    składać czynny żal czy nie...
    Nie z powodu błędnej deklaracji - ale z powodu uszczuplenia
    (poprzednio i przedpoprzednio :] trzeba było).

    Bo że "wyjaśnienie" trzeba (teraz - w każdym przypadku!) to wiemy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)