    From: "Iwona Z" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Negocjacje z US - spadek
    Date: Fri, 7 May 2004 08:56:47 +0200

    Użytkownik "Milamber" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:uynnjpvqxb2b.13u18qsyb2a7g$.dlg@40tude.net...

    > Sam podajesz tą "wartość rynkową" jeśli nie bedzie za bardzo "rzucać się w
    > oczy" czyt. odbiegać od rzeczywistej to nikt sie nie przyczepi. A z US
    > negocjuje się tylko przez Sąd Administracyjny...

    wcale się samemu nie podaje, to spółdzielnia określa procent wartości
    rynkowej mieszkania, a cenę z m2 ma już z góry określoną na danym terenie, w
    danej dzielnicy itp. , w zeszłym roku miałam taki sam problem - mieszkanie
    otrzymałam po zmarłej mamie. Spółdzielnia wyceniła że 30-letnie 48 m2
    mieszkanie jest warte 75% wartości rynkowej - dokładnie nie pamiętam ale
    było to ok. 45 000 i od takiej kwoty trzeba było płacić podatek. Oczywiście
    są jeszcze odliczenia od podatku przysługujące zstępnym w zależności od
    pokrewieństwa.
    pozdrawiam
    iwona z.