eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNazwa firmy a nazwa sklepu ??Re: Nazwa firmy a nazwa sklepu ??
  • Data: 2004-09-16 08:29:17
    Temat: Re: Nazwa firmy a nazwa sklepu ??
    Od: "Yankes [Wroc]" <U...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > [...]
    > >+ To chyba nigdy nie robiles zakupow w "Office Depot"
    > >+ (ktory notabene chyba zbankrutowal)
    > >+ Rachunki zawsze byly wystawiane jako
    > >+ "Potamkin International Polska Sp. z o.o.".

    > I co, NIE BYŁO nigdzie informacji o firmie ?
    > No, na rachunkach była :) - a na ofertach ?

    Z tego co pamietam w ulotkach raczej nic nie bylo
    t.j. byly podawane adresy wszystkich sklepow
    z adresami podobnie jak na stronie internetowej
    www.officedepot.pl (strona "sklepy")
    "sklep Office Depot ....
    adres"
    Na stronie internetowej widac jest adres siedziby
    ...ale tu tez mala ciekawostka:
    "WSZYSTKO DLA BIURA Sp. z o.o. w upadłości"
    z ciekawosci przejrzalem wszystkie stare (niestety
    z ponad dwoch..trzech lat kiedy nie bylo w okolicy lepszej
    alternatywy) faktury i widze "Potamkin ..."
    a dodatkowo pod spodem jeszcze adres danego sklepu.
    Ciekawe czy Potamkin pozbyl sie klopotu zanim firma padla
    czy moze zaleznosc tych spolek jest jeszcze bardziej zawila niz
    sie wydaje?

    > >+ Nazwa firmy to jedno a marka pod ktora sprzedajesz
    > >+ to co innego.
    > Zgoda. Ale nie upoważnia IMO do ukrywania firmy :)

    moze i nie upowaznia, z tego co pamietam zgodnie z prawem
    prowadzac dzialalnosc gospodarcza, nalezy czytelnie oznakowac
    (czyt. szyld) miejsce prowadzenia dzialalnosci (gdzie szyld powinien
    byc przytwierdzony do sciany budynku, zawierac nazwe i adres,
    a za komuny kiedy Rodzice prowadzili jeszcze "rzemioslo" i
    obowiazywalo troche inne prawo, wyglad takiego szyldu jak
    i jednostek uprawnionych do ich wykonywania byl z gory okreslony)
    ale widac w praktyce jest calkiem inaczej.
    Wyglada ze praktycznie wszystkie dzialalnosci "franchasingowe"
    (ale nie tylko) tak robia. W takim "McDonalds" nigdzie oprocz rachunku
    raczej nie znajdziesz ze frytki i burgery zostaly ci przygotowane
    i podane przez Jan Kowalski Sp. z o.o., nie po to czlowiek placil
    mln dolarow za m.in. prawo do uzywania nazwy/logo sieci,
    zeby "psuc" image dodawaniem gdzies nazwy swojej wlasnej
    firmy... w szczegolnosci ze zapewne zasady "corporate identity"
    nawet na to nie pozwalaja.
    Zastanawiala mnie tez kwestia wymogu oznakowania siedziby
    a np. wynajmowania biura w zabytkowej kamienicy, gdzie nie mozna
    wogole przytwierdzic zadnej tablicy czy zmieniac w jakikolwiek sposob
    elewacji bo konserwator zabytkow nie pozwolil :). Ktore prawo
    jest wtedy wazniejsze...czy moze nalezy zafundowac sobie wtedy billboard
    przed budynkiem ...a moze nie nalezy wynajmowac biur w zabytkowych
    kamienicach :)


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1