  • Data: 2005-11-12 00:48:48
    Temat: Re: Nauczyciel, korepetycje bez DG.
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a) w wiadomości: ...

    > Dzieło musi być "rzeczą".
    > Wartości niematerialne (w tym umysłowe), zwierzęta i inne dziwności
    >"rzeczami" w rozumieniu prawa nie są !
    > Szczególną formą są WNiP stanowiące utrwalenie utworu - owo
    >utrwalenie jest rzeczą choć samo WNiP rzeczą nie jest.

    A napisanie programu komputerowego? Trzeba mieć dowód "utrwalenia",
    czy przekazania praw?
    Kiedyś skonstruowałem, wykonałem i oprogramowałem pewne drobne
    urządzenie. UoD, 50% KUP, de facto były nieco większe :(
    W US chyba ze względu na "oprogramowanie" powiedzieli, że "chyba
    do praw autorskich...". Tak też wpisałem w PIT. Jakby co, 5 lat
    minęło, zresztą Kluskę uniewiniono...

    > Ale "nauczenie" chyna nie jest autorskie... bo autorskie
    >można by próbować podciągać o "działalność artystyczną"
    >(a ta JEST przewidziana jako działalność osobista, mimo
    >prowadzenia dla ludności - AFAIK !).

    Wykłady autorskie - na zlecenie, nawet 50% KUP.

    > Osoby fizyczne mogą zawierać. Mało, ja sam zawieram :)

    >[...]
    > Pytanie jakie JESZCZE warunki trzeba spełnić żeby powyższe było
    >legalne.

    Znaczy się, coś ekstra, czy wynikające z braku "regularności
    wskazującej na działaność..."? Składki?

    > Hm... jest ?

    Coś mi chodzi po głowie, że były gdzieś wyszczególniono
    korepetycje i jakiś ryczałt. A może to był tylko projekt...

    Arek