eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75% › Re: Nadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75%
    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75%
    Date: Sat, 12 May 2007 09:10:30 +0200

    RM wrote:

    > No chyba jednak nie. Wpłacenie większej kwoty niż to wynika z
    > deklaracji i/lub obowi?zku zapłaty jest automatycznie zaliczane jako
    > nadpłata. Jedyny problem to taki, że ZUS z założenia nie wie co z
    > tak? napłat? zrobić, choć ostatnio zaliczaj? j? automatycznie na
    > poczet nastęnych składek.

    Właśnie mniej więcej to chciałem napisać.
    Owszem jest teoretycznie nadpłata,
    ale w tym samym czasie mogą Cię poinformować,
    że masz niedopłatę bieżącą - sam tak miałem.

> [...]
    > 100 zł. Załóżmy ponadto, że w miesi?cu maju i czerwcu maj?c nadpłatę
    > składki zdrowotnej nie wpałacam, choc takow? deklarację składamm gdyż
    > mam te skł?dki juz opłacone z nadpłaty. Co w takim przypadku zrobić
    > przy rozliczeniu z US za maj i czerwiec - odliczyć 7,75% podstawy czy
    > nie? Jeżeli nie, bo nie był to wpłata rzeczywi?cie dokonana w danym
    > miesi?cu, to jak to będzie przy rozliczeniu rocznym? Wszak w
    > rozliczeniu rocznym odliczamy 7,75% sumy podsawy składek za miesi?ce,
    > za które wpłacilismy składki w danym roku...

    Rozliczasz przecież kwoty wpłacone narastająco w danym roku.
    W kolejnym miesiącu, te wpłacone wcześniej nadwyżki stają się
    kwotami wpłaconymi zgodnie z przepisami i można je odliczyć.
    Ale nie mam nic na poparcie tej tezy, poza tym, że jest to rozwiązanie
    bezpieczne.