eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75% › Re: Nadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75%
    From: "RM" <e...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nadpłata składki zdrowotnej a miesięczne odliczenie 7,75%
    Date: Fri, 11 May 2007 23:56:57 +0200

    > No nie tak hop siup. To, że sobie zapłaciłeś więcej niż na deklaracji,
    > nie oznacza, że masz tę nadpłatę automtycznie. Jeśli w następnej
    > deklaracji
    > podasz standardowe kwoty, a przelejesz mniej, to będziesz miał niedopłatę
    > w bieżacym miesiącu.

    No chyba jednak nie. Wpłacenie większej kwoty niż to wynika z deklaracji
    i/lub obowiązku zapłaty jest automatycznie zaliczane jako nadpłata. Jedyny
    problem to taki, że ZUS z założenia nie wie co z taką napłatą zrobić, choć
    ostatnio zaliczają ją automatycznie na poczet nastęnych składek. Byłem w
    ZUSie i sprawę wyjaśniałem, pismo o zaliczenie nadpłaty na poczet następnych
    składek jednak złożyłem.

    > Odliczyć możesz (z ograniczeniem 7,75) składki opłacone zgodnie z
    > przepisami
    > o świadczeniach opieki zdrowotnej. Odpowiedz sobie sam na pytanie, czy
    > zapłacenie 4 razy więcej niż na deklaracji jest zgodnie z przepisami czy
    > nie.

    No ok, niby jasne, ale...
    W kwietniu wpłaciłem te przykładowe 400 zł zamiast 100 zł, załóżmy że w
    rozliczeniu za kwiecień odliczam tylko 7,75% podstawy dla wpłaty 100 zł.
    Załóżmy ponadto, że w miesiącu maju i czerwcu mając nadpłatę składki
    zdrowotnej nie wpałacam, choc takową deklarację składamm gdyż mam te skłądki
    juz opłacone z nadpłaty. Co w takim przypadku zrobić przy rozliczeniu z US
    za maj i czerwiec - odliczyć 7,75% podstawy czy nie? Jeżeli nie, bo nie był
    to wpłata rzeczywiście dokonana w danym miesiącu, to jak to będzie przy
    rozliczeniu rocznym? Wszak w rozliczeniu rocznym odliczamy 7,75% sumy
    podsawy składek za miesiące, za które wpłacilismy składki w danym roku...

    --
    Romek [Opole]