eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiMyczek: konto bankowe DG + niekontrolowane wplaty i wyplatyRe: Myczek: konto bankowe DG + niekontrolowane wplaty i wyplaty
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Myczek: konto bankowe DG + niekontrolowane wplaty i wyplaty
    Date: Fri, 30 Jun 2006 18:01:51 +0200

    On Fri, 30 Jun 2006, Tmi wrote:

    > P]
    > rzestan proszę tutaj się unosić swoimi ambicjami językoznawcy i purysty
    > językowego bo to ani nie modne ani nie pora ku temu ani w ogóle

    Hm... ja jednak jestem przeciw.
    Słowo wygląda na próbę kalki językowej, a jak rozumiem dotyczy
    innego znaczenia (nie "sprawdzanie" a "sterowanie"), inna rzecz
    że również przenikającej do polskiego ("ministerstwo skarbu dopuściło
    [bądź nie] do utraty kontroli państwa nad...").

    > temat tego nie dotyczy. Prosze z tego typu uwagami i zalami do swiata zwracac
    > sie na pl.jezyk_polski_dla_pyrystow_organietych_przerazenie
    m a nie tu :-)

    Oj, nie. To jest prosta droga do godzenia się żeby coś takiego znalazło
    się w ustawie. Jakiś poseł wprowadzi i będziemy mieli kolejny kwiatek,
    kiedy jeżykoznawcy będą decydować jak sąd ma rozumieć przepis.

    > controling - control (sprawowanie wladzy, czy tez kontrola) wydaje mi sie
    > wystrczajaco zrozumiale,

    Mi nie!
    Sterowanie podpada pod "control", jest elementem władzy, ale
    nie ma ŻADNEGO związku ze sprawdzaniem - a to drugie (i tylko to)
    znaczenie występuje w zdaniu "przyszła kontrola" ;) (miało być
    dwuznacznie!)

    > a o tym czy cos jest poprawne decyduja masy

    Zgoda. Ale używanie słów które *jeszcze* nie zostały przez tych
    speców od mądrych książek uznane za poprawne :) IMO powinno
    mieć miejsce TYLKO jeśli jest uzasadnione.

    Ba, i mam pretensje - nie wiem czy bardziej mieć je do językoznawców
    (że uznają "niesłuszne" znaczenia lub formy wyrazów) czy do
    ustawodawców (że przypisują wyrazom wieloznacznym jednoznaczny
    opis prawny): dla przykładu "firma" za którą co rusz obrywam
    (że niby poloniści uznają za poprawne takie określenie PRZEDSIĘBIORSTWA)
    a przecież PRAWNIE prowadzi to do poważnych nieporozumień.

    > Wiec koniec Twojego tematu poboncznego.

    Optymista, grupa jest dyskusyjna ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd